Home

På morgonen var det dags för ett kortare löppass på 6 km enligt träningsprogrammet. Det blev en sväng till vackra Aledal tur och retur. En skön runda i vackert vårväder med härligt fågelkvitter, bra fart på benen trots att de var lite sega i starten. Det märks verkligen att löpträningen går framåt tack vare marathon.se och Szalkais träningsprogram. En riktigt bra investering för min del inför årets stora utmaning, Stocholm Marathon den 1 juni!

När jag sprang förbi Aledal kom jag att tänka på det mail vi politiker i fullmäktige fick i veckan från de som håller i verksamheten på Ridcentret. Det var en uppmaning att inte exploatera området för hårt med bostäder eftersom det har en negativ inverkan på deras möjlighet att bedriva anläggningen. Personligen har jag alltid en i grunden positiv inställning till utveckling och exploatering. När det gäller området runt Aledal tror jag dock att det bästa vore att anpassa planerna så ridverksamheten står i fokus!

Är själv ingen hästfantast, beror säkert på min astma… Ingen annan i familjen håller heller på med ridning på Aledal. Känns bäst att förtydliga det så ingen tror att jag har ett egenintresse i att tycka som jag gör… Nej, det är pga att jag ser hur stor betydelse ridverksamheten har för området. De vackra omgivningarna är som gjorda för ridning och verksamheten på Aledal medför ett stort mervärde för området. De många arrangemangen och tävlingarna lockar besökare. Ungdomsverksamheten lockar, framförallt tjejer, till en spännande och ansvarskännande idrott.

Aledal tur och retur idag fick mig att känna hur viktigt det är att vi exploaterar vår del av kommunen med förnuft och omtanke av de stora mervärden som verksamheten på Aledal ger till Öland!

20130413-103312.jpg

Lämna en kommentar